Blærekreftforeningen inviterer til landstreff

24.25.26. september

Vi treffes på Quality Airport Hotel Gardermoen!
Resiestipend gjør at flere kan delta, men vær tidlig ute!


Endelig kan vi møtes, og det er med store glede at vi nå kan invitere til en hyggelig sammenkomst på Quality Airport Hotel Gardermoen den siste helgen i september. 
Vi kan tilby et godt og variert faglig program og fremfor alt sosialt samvær med andre blærekreftrammede fra hele landet.
Dag Erik Pedersen kommer. Han forteller om hvordan han kom seg ut av en vanskelig tid, og om det å snu det negative til egen fordel.

Kreftsykepleier Margrete Ronge og stomi-sykepleier Marianne Asak forteller om hvordan hverdagen med blærekreft kan arte seg, og vi får lære litt om hvordan man kan håndtere utfordringer i sex- og samliv når sykdommen rammer.

Vi har lenge hørt at kreftforskningen går raskt fremover nå. Men hvordan er det egentlig med blærekreft? Finnes det lovende forskning også der? Får vi nordmenn det beste behandlingstilbudet som finnes, eller er behandlingen bedre og mer effektiv i utlandet?

Kvinner og menn rammes på mange måter ulikt. Hvordan? Kvinne-gruppen i Blærekreftforeningen samles for å drøfte hvordan man opplever det å få blærekreft fra et kvinneperspektiv. Føler kvinnene med blærekreft seg ivaretatt med en sykdom som i hovedsak rammer menn, eller er det noe der vi bør ta tak i fremover?
Hvorfor bruker ikke menn støtteapparatet like ofte som kvinner?
Har støtteapparatet blitt litt for feminint for menn? Vi spør hva som skal til for at menn også skal benytte seg av de ulike tilbudene som tilbys. Et spennede forskningsprosjekt er i gang og vi ønsker å høre hva dere menn mener om dette.


Dag Erik Pedersen, kjent fra bl.a. Mesternes Mester kommer og forteller om hvordan han gjorde motgang om til noe han kunne bruke positivt.


Mange gleder seg til å kunne møtes igjen etter å ha truffet hverandre via foreningen for mange år siden, andre kommer for første gang.
Og alle er like velkomne!


Siden flere kommer langveis fra deler vi ut reisestipend til de 20 første som melder seg på. Vi kan ikke dekke ubegrenset, men opptil 2000 kroner, så vær raskt ute med å melde deg på, og bestille flybilletter. Selve programmet starter først på lørdag, men p.g.a. reisevei kommer flere allerede på fredag. Dette velger du selv.

Som medlem vil du få sterkt redusert pris,
500 kroner per døgn med full pensjon


En fin anledning til å bli bedre kjent, og få utvekslet erfaringer. Nyoppusset og fine rom.



PROGRAM: 

(Endelig program med mer eksakte tider vil bli lagt ut i god tid før treffet)

Fredag:
Innsjekk fra kl.15.00, sosialt samvær/ tur i nærområdet, felles middag kl.19.00 (Drikken betaler man selv, settes på rommet)

Lørdag:
Programmet starter etter frokost kl.10.00
Variert faglig program frem til kl.16.00 med ulike temaer som bl.a. omhandler:

  • Hverdagslivet med blærekreft, utfordring og mestring.
  • Hvordan blærekreft rammer ulikt for kvinner og menn.
    Blærekreftforeningens kvinnegruppe møtes. Og vi spør mennene om hva det er som gjør at menn ikke benytter seg av støtteapparatet i like stor grad som kvinner? Har tilbudene blitt for «femininisert»?
  • Blærekreft ufordrer både sex,- og samliv. Hva finnes av hjelp? Hvordan takler vi dette?
  • Samarbeidet med Kreftforeningen. Har det vært nyttig?
  • Det skjer mye spennenede innen kreftforskningen, men henger blærekreftforskningen fortsatt etter? Får vi den beste behandlingen, eller finnes det bedre behandling andre steder?
  • Dag Erik Pedersen og bidrar til en fin avrunding på fag-dagen.
  • Felles lunsj kl. 12.00 inngår
  • Aperitiff i baren (kl. 18.00)
  • Tre-retters festmiddag (kl. 19.00) og sosialt samvær resten av kvelden.

Søndag: 
Programmet starter etter frokost og vi fortsetter programmet:

  • Likepersonsarbeidet er noe av det viktigste vi gjør. Hva går det ut på? Hvem er og hvem kan være likepersoner?
  • Blærekreft er vanskelig/umulig (?) å kurere medikamentelt, det må fjernes kirurgisk, men finnes det lyspunkter?
  • Oppsummering og evaluering.
  • Felles lunsj kl. 12.00 og deretter avreise for mange av dem som har lang reisevei.

Egenandel: 500 kroner (per person) per døgn (som betales av hver enkelt ved utsjekk).
Dette inkluderer altså faglig program, hotellovernatting, middag fredag kveld, frokost, lunsj og treretters middag på lørdag, samt frokost og lunsj før avreise søndag.

Reisestipend: Ved forhåndspåmelding vil de 20 første få et reisestipend som dekker dokumenterte reiseutgifter som er over 500 kroner, men begrenset oppad til 2000 kroner. Offentlig transport eller kjøring med egen bil etter statens regulativer dekkes, samt tilbringertjenesten fra/til hotellet.

Transport: Fra flyplassen (OSL) til hotellet går det shuttle-buss. Denne går fra nedre plan (der bagasjen kommer) S-22 og billetter kan kjøpes i automat ved holdeplassen, eller ombord i bussen.
Stor parkering utenfor hotellet. Koster 130,- per døgn.

Påmelding: Vær tidlig ute og sikre deg plass! Påmelding fra skjemaet under innen 01.sept. De 20 første får reisestipend (bekreftes per e-post ved påmelding)
Frem til 01.sept. kan man avbestille, deretter er påmeldingen bindende p.g.a. hotellets begrensede kapasitet.

Covid: Hotellet følger de pålagte restriksjonene fra regjeringen, men vi har selvsagt også alle et individuelt ansvar. Ingen kan reise dersom de ikke er i form, hoster eller har feber. Har man vært i utlandet, må karantene gjennomføres før selve treffet. Blir man syk etter å ha meldt seg på blir man ikke belastet med avbestillingsgebyr. Regjeringen gjenåpner nå samfunnet raskere enn planlagt. Smitten er lav, så vi har ingen betenkligheter med å gjennomføre selve arrangementet. Men vi ber likevel alle om å ta forhåndsregler, spesielt i dagene/uken før treffet. TAKK!


Velkommen!

Vær tidlig ute for å sikre deg plass.
Meld deg på via skjemaet under, helst innen 01.september.

NB! Siden hotellet er lite og sårbart for avbestillinger, er det «bindende påmelding».
Gebyret for avbestilling etter 01. september er derfor på 500 kr. så fremt det ikke er uforutsette hendelser som ligger til grunn for avbestillingen.

Kontakt Anita Eik Roald dersom det er noe du lurer på: 47 48 96 00